Saturday, October 24, 2009

busy n hectic weeks.........

assalamualaikum dan salam sejahtera.....
agak berminggu-minggu tak update blog ini....
ini disebabkan kesibukan yang amat memeningkan...
ada Chest Sweat and Sweet Weekend lepas tu sibuk dengan Symbion pula....
aduis...
hanya Tuhan je yang tahu betapa penatnye aku....
ni masih ada side effect die di badan ku ni.....

Mari Bercerita Tentang Sweat and Sweet Weekend
tarikh : 10/10/2009 (Chem-Race) dan 11/10/2009 (Annual Dinner CHEST)
tempat: UMP dan Bukit Gambang Resort City

untuk Sweat and Sweet Weekend ni aku memegang jawatan sebagai bendahari tersengal sekali....
pening wei...
masa ChemRace aku telah tidak menghadirkan diri disebabkan aku melarikan diri ke kelas Unit Operation....
hohohohoho...
malam tu gak aku ter'stuck' dalam jem...
dan datang meeting lewat gila....
brifieng untuk esoknya masa meeting....
perbalahan berlaku.........
apakah,mengapakah.........
esoknye sebelum bertolak, aku yang baik hati ni cuba siapkan kerja bioreactor yang ala-ala sengal tu....
aduis....
sampai-sampai aja tak ada orang tapi driver bas dah tunggu....
mati daku kena marah dengan en driver...
tertekan sungguh.....
kemudiannya angkat barang-barangan dan bergerak ke BGRC....
aku pergi menolong encik MC dan juga Syikin yang tengah busy dengan jemputannya tempat duduk.....
lepas tu tolong melayan VIP pula....
tapi pertama kali makan dihidangkan....
best,best...
banyak lagi peristiwa berlaku....
tapi benda dah lalu biarlah berlalu.....
balik, aku siapkan bioreactor...
macam orang gila siapkan dia....
minum nescafe bertahan sampai 4 pagi...
argh..........
esoknnya memang mengantuk, nasib baik tak ada Unit Op...
tapi semua orang bertanyakan daku pasal Bioreactor...
apakah???
aku yang kesuntukan masa boleh siapkan tapi kebanyakkan orang tak boleh siapkan....
i'm very disappointed ....
macam tue juga kisahnya dengan assignment polymath.....
penatnya badan......


bergambar dengan Dr J....

dengan syikin AJK Jemputan kami....


tak sampai seminggu lepas tu aku busy dengan Symbion '09 yang telah ditangguh itu...
tarikh:18/10/2009 dan 19/10/2009
tempat : UMP dan Teluk Cempedak (team building)
pemegang jawatan AJK Cenderahati....
last minit idea untuk frame tue....
last minit baru nak siap packing semua cenderahati....
tension wei....
lepas tue bergabung dengan hal-hal akademik lagi....
Oma.....
sepanjang aku mengendalikan Symbion 09 ada peristiwa menjengkilkan berlaku....
seumur hidup aku, aku tak pernah jumpa orang yang tak ada 'manners' macam perempuan itu....
hello, aku dah tolong belikan satu botol air mineral untuk anda guna duit aku dan aku dah hulurkan botol air mineral tu dengan baik, kau boleh rampas dari tangan aku.....
wei, aku tak paham lah wei...
apa salah aku kat kau aaah...
aku yang menyebabkan kau tercedera ker???
setahu aku kau yang hampir membuatkan aku lelah sebab aku terpaksa berlari dari check point awal ke check point 4 tue....
dan tak pernah aku berjumpa dengan orang yang tercedera lepas tu menyalahkan orang lain...
wei, salah anda,anda careless....
please lah wei....
macam diri anda tue perfect sangat....
aku tahulah UMP nie tak segah ***, tapi kalau tak berminat why sign in for the 1st place....
ooooh....
tidak ter'emo'....
selain part tue overall aku agak puas hati dengan Symbion nie sebab committe die best2.....

selepas melayan budak annoying di TC.....

sesi bertukar hadiah.....comei tak hadiah dari daku untuk Aida....

kami power rangers merah...bakal pengarah Symbion 2010, adikku nipan...

coretan terakhir
*aku benci pada meeting kerana aku tak pernah jumpa meeting yang punctual, sangat wasting other people time*
*ingatan buat semua; dalam keadaan pressure dan stress sekalipun jangan emo sebab kalau anda emo, orang lain tambah stress dan ia akan berterusan tanpa henti....cool and calm k....learn how to deal with stress*
*aku sakit badan lagi sekarang ni...ottoke....siapa ada ubat*
*post mortem S&S W malam lepas Symbion, honestly waktu dapat sms tue rasa macam nak pengsan aje.....Thanx tika for understanding my exhaustingness....*
*for Symbion, aku non-stop working sebab aku terlalu flexible*
*tambah lagi sikit;
credit to:-
- commitee CHEST S&S weekend atas kerjasama dan berakhirnya sebuah function
-Dzul ketua bahagian cenderahati yang tabah, Nawwar yang bekerja dengan aku bersama aku, mazia yang tolong aku dikala orang lain telah 'lesap', Mah pengarah program yang tabah dan tak marah aku atas kesilapan yang berlaku semasa on the way ke TC (gommeneh) dan semua commitee lain, malas nak taip panjang-panjang penat....
- Nad aka Carrot dan Sya aka Hae yang sudi memberikan semangat kepada ku....mekasih....sayang kamu berdua....

Ja Na

~Janji Allah kepada kita Hambanya;~
Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan
"SURAH AL-INSHIRAH : AYAT 5"

No comments: