Saturday, February 7, 2009

isu semasa???

assalamualaikum dan selamat sejahtera....

sebenarnye malas nak bukak isu sensitif macam ni tapi rasa macam bengang jek dengan politician malaysia ni. macam siot je perangat sorang-sorang.sebagai warganegara yang masih belum mengundi saya personally rasa annoying dengan mereka-mereka ni.tak kira lah dari BN atau pembangkang. kenapa melayu mudah lupa??sibuk nak harta dan pangkat sampai lupa nak bela rakyat sendiri.lupakah mereka yang ramai dah berkorban masa dan tenaga yang menyebabkan korang wahai YB-YB sekalian menang.aik Lu pikir r Sendiri.

Demonstrasi Jalanan???
what the hell.daripada kamu-kamu sibuk buat demonstarsi jalanan halang raja muda nak pergi masjid baik korang-korang buat demonstrasi jalanan kat Palestin ada manfaatnya.kalau tak puas hati kan banyak saluran lain yang betul untuk suarakan ketidakpuasan hati.contohnya piket.negara kita ada undang-undang beb jangan ikut suka hati korang je bertindak.menyusahkan banyak orang.tengah korang sibuk buat demonstrasi jalanan tahukah korang orang-orang di luar sana tergelak tengok korang.nak ke korang tengok peristiwa Portugis menakluk Melaka berulang.nama aja belajar subjek sejarah tapi tak reti-reti.

politician malaysia
tak payah susah-susah hati negeri tu dapat kat orang parti lain ke tak.yang penting jaga kebajikan orang bawah anda dulu barulah nak fikir pasal benda lain.ni tak karang sibuk-sibuk nak saman lah nak demonstrasi lah nak kutuk-mengutuk antara satu sama lain,hasilnya rakyat terseksa.lepas tu siapa yang nak disalahkan kalau bukan korang.anda diamanahkan menjaga kebajikan mereka bukan kebajikan sendiri.takut hilang jawatan dan sebagainya.huhuhuhu.kenapa tak ada politician malaysia yang betul-betul mementingkan rakyat berbanding parti....

oklah mungkin ada orang di luar sana akan melenting dengan apa yang aku tulis.tapi ni pendapat aku sebagai mahasiswa yang kecewa dengan mereka yang bergelar politician.hope the new generation akan ubah.kalaulah Tunku Abdul Rahman,Tun Tan Cheng Lock,Tun Sambathan masih hidup tentu mereka kecewa.penat nak buktikan pada pihak British yang kita boleh hidup sendiri tapi hasilnya.korang judge lah sendiri.

itu saja nak tulis.apa-apa pun ini pandangan aku dan tak ada kaitan dengan mana-mana parti politik.Ja Ne..

~pemimpin yang baik tahu bila dia perlu memimpin dan bila dia perlu dipimpin~
ana_anasha

4 comments:

Fadzrul Hisyam said...

Jawapannya mudah saja...tapi sukar utk diusahakan...selagi tidak mengikut panduan yg sepatutnya:

“Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah, orang-orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk.”
(Ali Imran: 103)

anashahira said...

betul tue bro,buat pertama kalinya daku bersetuju dengan kamu....

Fadzrul Hisyam said...

Bagus YB...lalala...
suasana NC kita sama gado2,
kat luar kita sekawan....(err...bukan sekawan burung yer, YB)
hahaha....

anashahira said...

wah pandai ya PM kte bcakap...
kat luar kte ttap geng wpon ad org tue gle trofi (siapekah gerangan org tsebut)....