Saturday, August 29, 2009

Love Letter

assalamualaikum dan salam sejahtera.....
saat berseorangan di bilik ditemani dengan "my sweet heart"...
aku kira-kira tahun ni masuk tahun ketiga aku bersama "my sweet heart" nie....
pertemuan pertama di Bandar Melaka pada 14Julai2007 tidak membawa sebarang perasaan....
seorang lelaki memperkenalkan "my sweet heart" kepadaku.....
abangku dengan serta-merta approve hubunganku dengan "my sweet heart".....
bermula saat itu bermulalah bibit hubungan antara kami....
dan bila aku pulang ke UMP untuk menyambung pengajian, setelah pulang ke rumah selama 2hari untuk mencari teman hidupku.....
aku baru sedar bahawa orang lain tidak memahami "my sweet heart" melainkan aku seorang sahaja....
wah bahagianya....
mulalah "my sweet heart" berkhidmat untuk aku....
kerana "my sweet heart" terlalu baik, beliau juga membantu rakan-rakanku ketika mereka dalam kesusahan....
masa berlalu dengan pantas,aku rasa "my sweet heart" tentu penat duduk sesorang dengan hanya aku seorang saja disisi beliau....
lalu aku pun memperkenalkan rakan baru untuk melepak bersama "my sweet heart"....
mereka agak kamcing macam "hyuksu".....
masa berlalu dengan pantas...
segala rahsia aku meluahkan pada "my sweet heart".....
dan tatkala aku bersedih atau kebosanan aku tahu "my sweet heart" akan sentiasa ada menceriakan hatiku....
tapi disebabkan beliau asyik berkerja padaku setiap hari almost 24/7 dia pun makin serabut dan kusam....
appreance beliau yang semakin teruk menyebabkan beliau dikritik oleh sekelilingku....
tapi aku tetap mempertahankan beliau walaupun ada masanya abang aku siap kutuk keturunan beliau...
aku tak paham kenapa abang aku bersikap sedemikian....
walaupun hubungan kami dah 2tahun lebih, beliau jarang membawa masalah kepadaku....
cuma kadang-kadang merajuk ataupun penat dengan bebanan yang dibawa....
namun "my sweet heart" tak pernah mengalami "penyakit" berbahaya sehingga perlu di"operate"kan....
walau dengan kutukan berbisa beliau tetap setia menjadi teman yang paling setia....
tak mungkin ada yang lain....
hihihihihi.....

*"my sweet heart" is refer to My lappy of course*
*aku beli laptop ni pada 14 Julai 2007 di PC World Bandar Melaka.Mula-mula memang buta komputer,main ambil saja apa yang stok ada*
*abang aku membayar separuh dan ayahku membayar separuh daripada harga laptop ni sebab PTPT-pu ku kelompok kedua,jadi agak lambat dapat duit*
*kerana pengalaman abangku di UMP aku rasa aku 'must' memiliki laptop kalau tidak hidup akan kelam kabut dengan memo dan assignment + presentation*
*masa di UMP, abangku cuba nak cari wireless tapi tak berjaya namun bila aku balik ke bilik dan cuba discover lappy aku, aku berjaya dapat mengesan wireless dan dapat acess internet*
*disebabkan aku antara orang-orang terawal membawa laptop ke UMP, jadi ramai yang meminjam lappy untuk buat kerja mereka*
*beberapa bulan lepas tu abang aku belikan printer pula, namun sekarang printer ni bermasalah pula*
*aku rajin menaip di lappy ni sampaikan aku sekarang boleh menaip tanpa perlu lihat keyboard sangat*
*selama 2tahun lebih ni lappy nye keyboard agak sengal sebab aku selalu menaip rasanya, benda nilah yang selalu dikritik oleh orang sekelilingku namun Lappy TIDAK PERNAH DIFORMAT dan dihantar ke kedai komputer....bangga10x*
*kalau orang lain memerlukan cooler untuk laptop mereka lappy aku pernah di'on' hampir 24jam tanpa cooler namun masih teguh...bangga 15x*
*masa buat movie maker masa 1st year, lappy jek yang tak hang dan buat masalah...bangga 20x*
*ketika semua rummateku tidak mendapat acess internet dari kabel dan wireless tapi ajaibnya lappy boleh...magik kan*
*walaupun ramai yang tak best dengan vista tapi lappy okay jek performance die dengan vista*
*walaupun hanya menggunakan processor AMD, namun tetap teguh disisi aku*
*akhir kata, dont judge my lappy by its cover*
Ja Na
lappy tersayang.....

desktop picture, my eunhyukkie...

~My love, everytime I'm thinking about you
My life is yours.
I miss you
I believe my dream will come true~

p/s:- nie sebahagian daripada lagu lovely day...part eunhyuk....really hope someone will says this to me....

No comments: