Sunday, August 16, 2009

luahan hati

assalamualaikum dan salam sejahtera.....
mungkin ada di antara pembaca blog ni pelik dengan topik di atas ni....
luahan hati???
apakah???
sebenarnya sejak kebelakangan ni aku terpikir, adakah aku patut berubah dari jadi budak yang baik kepada budak yang kurang baik.....
maksud aku mengurangkan rasa nak tolong orang,nak jaga hati orang sebaliknya tolong diri sendiri dan jaga hati sendiri dulu baru lah terpikir nak jaga hati orang lain.....
erm....
perkara ni macam berpusing-pusing kat kepala otak.....
sampai jadi bengung...
sebab apa??
sebabnya bila aku baik dengan orang tapi orang tu balas dengan cara yang tak betul....
aku cuba jadi baik, orang memijak aku dengan sesuka hati beliau je....
honestly kadang-kadang aku penatlah jadi macam ni.....
tapi tatkala aku renung kembali....
memang banyak kali aku bersusah payah demi orang.....
hati aku sakit demi nak jaga hati orang....
tapi bayarannya Yang DiAtas yang membalasnya.....
Dia memudahkan segala macam perkara yang berlaku kat aku di bumi ni.....
segala urusan dipermudahkan......
bila aku fikir-fikir balik, kita buat baik kepada manusia tapi manusia tak menghargainya.....
sebaliknya Yang Maha Esa tu menghargai apa yang kita buat....
kesimpulannya:-

~biarlah seribu kaki memijak diriku ini,aku tetap akan tersenyum kerana aku tahu Yang Satu itu tetap ada membantuku bangkit semula~
ana_anasha

Ja Na....

*biarlah hari-hari depression ni berakhir dengan tenang, aku dah mula masuk "milk club" khas untuk orang tengah down...hihihihi*

No comments: