Saturday, September 5, 2009

Menconteng di blog sendiri

assalamualaikum dan salam sejahtera....
satu lagi coretan dariku ketika tengah bosan...

aku perlukan seorang teman....
bukan untuk menemaniku keluar bandar....
bukan juga untuk menemaniku makan di kafe....
aku perlukan teman yang memberiku kekuatan....

teman yang baik....
yang sentiasa memberi perangsang untuk berjaya....
bukan penyebab untuk jatuh....
bukan penyebab aku bersedih....

aku memerlukan teman...
bukan yang perlu disms setiap hari...
bukan perlu dijumpa setiap hari...
tapi cukuplah sekadar aku dan dia tahu hati masing-masing...

aku perlukan teman
yang bisa menjadi pemangkin kepada kehidupanku ini
susah senang dikongsi bersama....
supaya berbahagia selalu........

*kalau orang tanya apa lelaki pilihan aku untuk jadi suami jawapannya:-
1. mestilah seorang yang boleh membuatkan aku tersenyum setiap hari aka a jokester
2. tak suka sakitkan hati aku aka pandai jaga hati r
3. boleh cemburu tapi bukan melampau
4. innoncent sebab lelaki yang innoncent ni agak comei macam eunhyuk
5. baik hati
6. boleh terima aku, keluarga aku, kawan-kawan aku dan paling penting boleh terima kucing
7. finale kalau rupa tentulah aku akan cari macam eunhyuk tapi kalau dah jodoh aku dengan orang yang bukan muka macam eunhyuk aku terima ajalah (nada kecewa sikit)

Ja Na

Final words;
~dulu pernah bercita-cita menjadi penulis atau wartawan tapi terbantut sebab aku lebih suka bidang mencabar macam sains dan maths~
~karangan BM aku masa SPM tak pernah dapat bawah 75 walaupun ada sekali karangan aku hampir terpesong, tapi markah aku tetap 83,terkejut juga aku~
~satu karangan BM aku menjadi rujukan kepada kawan-kawan aku masa SPM, cikgu aku suruh aku fotostatkan dan bagi pada kawan-kawan~
~esei BI??grammarku masih di tahap kritikal.tapi aku masih pelik sebab aku dapat markah esei BI dalam MUETku agak tinggi walaupun aku menulis lebih kurang 3 muka lebih untuk esei BI~
~aku pernah aktif membuat diari ketika di sekolah rendah dan di awal sekolah menengah, pernah juga mencipta sebuah novel pendek dan memberikan kawan-kawanku baca~
~sekarang aku masih aktif menulis tapi di depan lappy dan agaknya disebab itulah skill menaipku semakin bertambah dengan hanya perlu memandang ke arah skrin komputer untuk menaip~
~kalau aku bosan,frust atau kecewa banyak kata-kata hikmah atau poetry yang aku cipta~
~nak sambung buat ASSIGNMENT, ANASHAHIRA SILA BERHENTI MENAIP POST UNTUK BLOG NI~

sebab dah lama tak upload gambar dekat lab dan gambar masa kelas....
so enjoy...

masa: 815-10pg
tempat: makmal kimia bahagian Unit Operation (Plate Heat exchanger)


kerja kami pada pagi ini....

hot surface, lainlah kalau tangan anda itu kebal....

cari valve daripada pelan ni, kalau tak masak r nak cari valve die

p/s : sudah kena tegur kerana asyik tulis post-post sedih,frust dan kecewa, so lepas ni nak buat post gembira lak....hihihihihi

No comments: