Tuesday, March 17, 2009

sayang-menyayang...


assalamualaikum dan salam sejahtera...
hari ini kita akan bercakap tentang kasih sayang...
ada apa dengan kasih sayang tu ye sampai aku teringin membicarakan tentangnya...
sebenarnya dulu ada makhluk bernama manusia yang bertanya aku mesti penyayang kan sebab aku sukakan binatang...
jawapan aku pada dia ialah penyayang atau tak itu dinilai oleh orang lain dan bukan dinilai oleh aku...
orang yang menilai kasih sayang yang dicurahkan...
sampai gaduh dengan makhluk tersebut tentang hal demikian..
aku memang kuat berbalah...
huhuhuhu...
tapi bagi aku memang sebegitu...
nak tafsirkan aku ni penyayang...
mungkin ya mungkin tidak...
kita mungkin dah rasa kita bagi cukup kasih sayang tapi bagi orang lain...
hanya mereka sahaja yang tahu....
okaylah sayang adalah satu benda abstrak yang cukup bermakna bagi setiap insan...
setiap orang bergelar manusia ingin disayangi kan...
dengan kasih dapat menyempurnakan hidup kita...
tapi janganlah pulak mengharapkan kasih sayang dari semua orang....
siapakah kita nak disayangi semua orang???
fikir-fikirkan lah...
dan janganlah korang memberi kasih sayang dengan senang saja....
tengok dulu...
dan hargailah orang yang menyayangi kita...
kerana tanpa mereka kehidupan kita tak akan sempurna...
tapi dek kerna sayang juga ramai yang merana...
contohnya seorang perempuan yang terlalu sayangkan pakwe dia....
dia sanggup buat apa saja walaupun dah nampak 'clear' dah yang laki tu sedap hati dia saja pijak-pijak perempuan tue...
itu nama nye sayang yang bengung tue....
jadi kesimpulannya tak salah sayangkan orang tapi sayang berpada-pada lah....
okalah tu taknak melalut lagi teruskan curah kasih sayang anda...
chaus...


Ja Na...

~sayangilah orang lain dengan seikhlas hati supaya anda juga akan disayangi~
ana_anasha

No comments: