Tuesday, March 31, 2009

hari-hari itu..

assalamualaikum dan salam sejahtera...
dah agak lama tak update blog ni...
harap maaf sebab kesihatan tak begitu mengizinkan...
namun dapat juga balas komen-komen anda...
hari ini akan ku post pasal 4 hari yang lepas....

Jumaat...
kepala sakit bangun tidur...
memikirkan kelas heat adakah kamu??
dalam pukul 750 baru dapat sms dari ain kelas heat pukul 9...
adui ai nak kena pukulan betul lah kelas heat nie....
sabar separuh dari iman....
pergi kelas heat.
call2 cik Mazi tak angkat-angkat...
aku pun pergi lah melarikan diri dulu....
masa belajar rasa sangat sakit kepala....
huhuhuhu...
bertahan ana u can do it....
cik Mazi tak datang kelas heat....
lepas kelas heat kena jumpa daddy pasal projek research tu....
penatnye berjalan ke canseleri lama...
berpeluh-peluh...
masa jumpa daddy agak blur dan mengantuk...
tapi tahan sajalah...
gambatte ana.....
balik bilik memang sangat penat....
terus tidur tak pikir apa-apa dah...
nasib baik coursework mandarin berjaya disiapkan...
so boleh tidur dengan tenang...
pukul 2 baru bangun...
bersiap ke kelas...
penatnya malas nak pergi kelas mandarin...
semakin hari kepala semakin sakit...
ada pula meeting surat khabar UMP...
artikel ku direjek...
sedih-sedih tapi masa meeting asyik tergelak aje...
huhuhuhu....
malam tu terus makan ubat dan tidur...

Sabtu
bangun agak lewat...
lappy ada di bawah bantalku....
cuba bukak tapi tak boleh...
tengok power source okay jek...
bersambung...
so terjun katil...
tengok macam extension plug tak bernyala...
rosak ker??
masa nak cabut tue tiba-tiba ada 'spark'...
dan ianya berjaya menutup segala suis di dalam bilik...
alamak blackout pulak....
yana tersedar...
beritahu dia...
terasa bersalah dekat semua warga bilik...
walaupun benda tu unexpected....
terpaksa berkampung di bilik studi...
petang dengan muka tak berapa sihatnya aku menemani kedua-dua rummate ke kompleks sukan untuk pertandingan 3 lawan 3 bola keranjang....
mereka berdua AJK...
aku sebab panas sangat dalam bilik so pergi sajalah...
best juga menengok nye...
tapi adalah mahluk asing ni menganggu hidup aku time aku di komplek sukan....
siapakah orang tersebut kalau dia baca dia tahu siapa die.....
tapi masa tu macam nak pengsan akibat global warming....
bilik kami terlebih sokong earth hour pula tue...
aduis...
malamnya aku,fathiyyah dan yana turun makan di kafe sebab ingat kafe tak sokong earth hour...
tapi kafe sokong juga...
best-best romantik gila makan dalam gelap...
tapi si tiyyah ni pandai membuatkan kami hilang selera makan...
lepas makan pergi kompleks sukan pula tengok badminton pula...
idah ada di situ...
lepas tu balik tidur...

Ahad
teman tiyyah pergi Kuantan sambil aku sendiri beli barangan....
balik memang penat...
kerja satu pun tak terusik...
dalam kedemaman dan juga kepanasan memang tak ada maknanya nak siapkan kerja...
akhirnya malam baru nak setelkan kerja lab...
itupun cari intro dia saja...
aduis penat sangat...
tidur lewat malam tu tapi best duduk dalam bilik studi di tepi tingkap sambil berjiwang...
teringat insan yang lama tak dijumpai....
tidur.....

Isnin
teman tiyyah pergi HEPA...
nak print sijil...
tapi susahnya banyak betul tempat kena pergi...
akhirnya tak dapat print sebab tak lawa...
huhuhuhu...
masa tengah hari tengah berskype tiba-tiba lappy buat hal...
merajuk lak pulak...
terus tak jadi nak makan aku ni...
pukul 230 aku turun ke pejabat UKK....
bertanya pasal bila nak betulkan elektrik bilik...
kesian akak tu dia terpaksa telefon JPPH semula...
penat dia...
lepas tu aku ke Ina Shoppe nak beli makanan sikit...
lepas tu aku balik ke bilik dengan niat nak tidur...
tiba-tiba pintu diketuk dan suara lelaki memberi salam...
dengan pantas aku jawab salam dan aku capai tudung...
bukak pintu dan dia beritahu yang dia nak betulkan elektrik tu....
aku okay saja....
lepas tue bilik kembali normal...
sms semua rummateku memberitahu berita baik ini...
dikesempatan itu aku terus mencapai katil dan tidur....
kepenatan...
ain datang bilik konon-kononnya nak studi malam tu...
tapi aku lak sibuk buat lab report dan aku sibuk melayan skype dengan 'en busy'...
kena lecture dengan dia pasal aku sakit tekak...
ni gara-gara diskusi di kafe sambil minum ice-blended...
nie ming sien punya pasal sebab dia beli ice blended tu so terikut lah...
sedih nye...

selasa
hari masih belum berakhir tapi kondusi tekak ku masih sama...
sakit lagi....
sedihnya...
hari ini juga tiada kelas...
wei menyesal gila tak balik....
mak orang rindu nak balik...
bersabarlah hati...
lagi sebulan je....
huhuhuhu.....



bila geng laki Cina main basketball....ada sorang yang hensem...



awan ni bukti kepanasan hari tersebut


C10 macam blok berhantu..gelap jek....


ramai juga yang turun makan malam gelap termasuk aku dan yana


blok c1 dan c2 selepas earth hour...ramai yang terus tertidur teruslah tu...

pemandangan dari bilik studi yang sentiasa mengingatkan aku pada orang di sana...

Ja Na...
*lappy is stand for my laptop....
~sesungguhnya ego yang tinggi hanya akan menyebabkan orang lain terseksa kerana keegoan itu~
ana_anasha

No comments: