Tuesday, March 10, 2009

such a bad day...

assalamualaikum dan salam sejahtera...
bad day????
mengapa?? kenapa?? apakah???
sebenarnya agak kecewa dengan diri sendiri hari ni...
sebabnya....
terasa bersalah membuat seorang pengajar atau guru atau di Universiti dikenali dengan nama lecturer / pensyarah berasa kecewa...
sangat sedih bila memikirkan diri nie dah kecewa kan hati seorang pensyarah.....
sebab aku dah diajar bahawa hati seorang orang yang memberi kita ilmu harus dijaga dan jangan sampai mereka terasa hati....
tapi hari nie....
sob3....
sedih sebab perkara ni macam berulang2 berlaku...
ulang lagi2...
aaaaaaaa...
tak serik2 ker...
sebab menyakiti hati orang yang memberi kita ilmu umpama nya
mengkarate cermin tingkap,cermin bersepai tangan berdarah ---> perumpamaan ni sebenarnya pernah terjadi pada ak,aku tak sengaja terkarate cermin tingkap.abis berdarah tangan....
maksud perumpamaan aku tue kita karate cermin tingkap,kita sakiti hati seorang pengajar dan resultnya hati dia bersepai dan ianya menyakitkan kita juga....
fikir2kan dan renung2kan sebab aku sendiri tak berpuas hati dengan cara mereka menjawab pertanyaan seorang pengajar tersebut....
tak nampak anda respek beliau....
ketika aku bersemuka dengan beliau dan meminta maaf aku rasa sebak....
sebab aku tak mau perkara yang sama berulang kembali....
belajar dari kesilapan tapi dah banyak kali laluinya agaknya tu yang aku teremo sikit tu...
harapan ku agar benda2 ni tak berulang kembali...
chaiyok,gambatte ana....
benda yang frust nombor 2 ni adalah tak dapat derma darah...
ni gara2 tunggu roomate ku yang sorang ni...
lambat so dorang dah tutup penyertaan...
kena tunggu hujung bulan lak....
kecewa gila...
tapi kekecewaan dapat diubati dengan pergi library...
1st time masuk library baru...
pergi kat seksyen untuk agama....
banyak buku yang menarik perhatianku....
sebelum tu roomateku buat sesuatu yang membuatkan daku tertawa...
hahahahaha...
nak tau tanya dia...
oklah rasanya tu je....
hope dan berharap sangat hari esok menjadi lagi baik....

Ja na....

~tiada apa yang perlu disesalkan hari ini kerana hari esok akan tiba juga~
@n@_@nasHa

No comments: