Friday, April 17, 2009

air ooo air



assalamualaikum dan salam sejahtera...
perasaan sekarang ni ialah BENGANG...
mengapa sih mesti tak ada air selama 2 hari...
apakah orang JBA malas bekerja ataupun orang JPPH juga malas bekerja...
kenapa aku masukkan sekali orang JPPH...
sebabnya aku tak suka buka memo baca announcement board diletakkan pelbagai alasan tapi masalah yang paling disukai ialah pam air di loji felda lepar hilir rosak...
adui ai takkan pam tu tak berganti lepas rosak sekali...
macam mana sekejap-sekejap rosak...
engineer dan technician diorang pilih produk yang salah ker??
ker salah pasang atau sebagainya...
kenapa tak buat perincian yang betul masa beli pam tu...
aduis....
kenapa aku letakkan JPPH sebagai insan yang bersalah juga...
sebabnya JPPH tidak ambil insiatif nak push JBA Pahang..
aku rasa masalah ni tak akan berulang jika diorang push dan minta jaminan dari JBA Pahang benda ni tak akan berulang...
kami ni student...
kami tak perlukan 1001 alasan kenapa ye tak ada air...
kami perlukan pihak atasan cari jalan penyelesaian masalah ni.....
antara jalan yang aku dapat pikirkan ialah :-
1. bina lah tangki air untuk kolej kediaman yang lebih besar...
atau at least setiap blok ada tangki sendiri...
bukan 2 blok kongsi satu tangki
2. beli generator untuk pam air dari tanah....
nie kat rumah aku ada gak buat benda ni...
efektif lah juga...
3. bila dah diberitahu tak ada air terus suruh lori air datang...
bukan lewat macam ni...
dah hari kedua baru lori air datang...
air berkarat lak tu..
huhuhuhuhu....
4. kutip derma dari student n staff belikan pam baru yang canggih untuk loji air felda lepar hilir tu...


air...aku dehydrate tanpanya


memo hari rabu...



memo terbaru...

oklah nak marah pun dah malas...
nak studi pulak...
Ja Na...

~air itu penting untuk hidup,tanpa air akan hilang rasa selesa untuk belajar dan melakukan kerja-kerja seharian~
ana_anasha

2 comments:

bd fabregas said...

ump ngan masalah air xleh dipisahkan.. sabor je la..

anashahira said...

huhuhuhuhu...
kalau sehari lebih mungkin boleh dimaafkan...
ni dah 3hari...
plus xde lak org JPPH update mcm ner pkembangan...
sampai smue tngki UMP dah kering...
so skang dah xde tmpat nak mandi...
nak studi pon xleh...
xbmandi...
huhuhuhu