Sunday, April 12, 2009

penunjuk perasaan,demonstrasi????

assalamulaikum dan salam sejahtera....
semalam masa menunggu abangku tiba di kafe untuk makan sempat juga aku menonton berita yang kian lama tak ditonton....
biasanya aku baca surat khabar online je pagi-pagi.....
aku agak terkejut dengan situasi di thailand ni.....
habis kereta PM diaorang Abhisit Vejjajiva dihancurkan....
aku agak tak faham sebab sebelum ni mereka tak berpuas hati dengan PM yang lama diaorang buat demostrasi dekat lapangan terbang lepas tu sekarang dah berganti buat lagi demonstrasi....
aduis....
impak kepada 'kebijaksanaan' mereka maka ekonomi negera mereka runtuh...
siapa yang patut disalahkan??
kerajaan yang mereka tak suka??
tak juga sebab salah diaorang lah...
salah sendiri boleh pula kata salah kerajaan...
kalaupun tak suka kerajaan yang sedia ada guna cara yang betul..
paling penting bukan rusuhan...
dan dapatkan pandangan semua rakyat dan bukan hanya pandangan parti-parti politik....
sebab impak pada perangai mereka menyebabkan ekonomi negara jatuh...
lepas tu mereka berjaya memalukan negara sendiri pula....
sebab masa persidangan ASEAN mereka merusuh....
nampak sangat tak sayang negara....
jadi kesimpulannya untuk warga negara Malaysia yang disayangi...
janganlah nak merusuh tak tentu hala....
nanti bloggers negara lain pun akan mengutuk korang dengan 'kaw-kaw' punya....
kalau anda sayangkan negara buktikan tapi bukan dengan cara merusuh....
kalaupun anda tidak sukakan pemimpin sekarang namun ianya bukan satu sebab yang memberikan anda lampu hijau untuk merusuh....
tunggu 4 tahun lagi untuk PRU 13 nanti....
sebab untuk menukar pemimpin negara memerlukan suara semua rakyat bukan sebilangan sahaja...
aku??
aku bersikap neutral dan lepas 20 Ogos 2009 aku akan mendaftar sebagai pemilih....
supaya aku dapat pilih pemimpin yang aku betul-betul rasa layak....
aku mahukan Malaysia aman damai tanpa demonstrasi....
jangan pentingkan diri...
kalau anda merusuh ramai yang akan kehilangan kerja....
dan mereka mungkin abang,akak,ayah,mak,anak-anak anda....
hendakkah anda???
Ja Na...




rusuhan di airport sebelum Abhisit jadi PM


kesian pelancong kat atas tu


rusuhan oleh orang berbaju merah pula


kereta kebal tak sekebal mereka

di thailand???tak di Malaysia situasi yang hampir sama....sebabnya pasukan mereka kalah....so childist.....


im craving for peace.....


~mencalarkan nama negara di mata dunia adalah bukti anda bencikan negara~
ana_anasha

No comments: