Saturday, April 18, 2009

day 3 without water source

assalamualaikum dan salam sejahtera...
nak cerita lagi pasal air...
tak payah lah...
sebab ada orang macam dah sound dah....
i will follow the flow saja...
tapi dalam keadaan tak ada air jumpa pelbagai jenis manusia...
orang yang ikhlas membantu kita dalam kesusahan....
orang yang berlagak bagus...
orang yang 'jual ikan'...
dan pelbagai lagilah dalam keadaan ketiadaan air ni....
orang yang ikhlas membantu contohnya angkat air yang berat tadi ada orang nak tolong tadi....
terima kasih banyak-banyak pada beliau...
aku ni nampak macam bertenaga tapi aku cepat tak larat...
sempat membasuh tatkala malam-malam ni....
orang yang berlagak bagus nak suruh orang bagi laluan dekat dia masa dekat tangki air dia boleh cakap 'tepi sikit'...
tak ada budi bahasa ka???
dahlah orang semua tengah pressure tak ada air dia pula buat perangai macam bagus dia...
bagus ker??
kalau dapat 4 flat mungkin bagus...
kalau tak,tak bagus mana pun....
muka lawa macam mana pun tak ada budi bahasa tak guna...
at least cakap lah tumpang lalu....
tak pun tunduk aja...
orang tahu sendiri nak bagi dia laluan...
tak usah berkasar masa tengah darurat ni...
orang yang 'jual ikan' ataupun dalam bahasa jawa nya selfish....
dah lah orang ramai ternanti-nanti nak tunggu turn nak isi air kat tangki....
dia boleh mandi berlama-lamaan kat situ...
kalau tak ada orang nak tunggu turn ikut suka koranglah...
nak berenang kat tangki air tu pun tak ada masalah....
ni nasihat kepada sesiapa yang terasa tu....
aku pula hari ini sangat tak sihat..
akibat bendalir yang keluar dari badan aku tanpa jemu....
di liang roma, di sistem kumbahan dan terbaru di hidung...
aku tak faham macam mana aku boleh dapat selsema sedangkan sekarang panas...
any respond??


flu is coming to visit me again...aduis

semester ni paling banyak aku demam dan ditimpa kemalangan....
huhuhuhu...
sudahlah mungkin ada hikmah disebaliknya...
kepada kawan-kawan yang luar UMP terutamanya sorry lah dua post yang aku tulis semuanya meluahkan perasaan marah.....
tak boleh nak simpan,kalau tak akan meletup seperti gunung berapi....
oklah aku nak seru mood studi aku semoga ak
u cemerlang semester ini walaupun ditimpa banyak musibah....
go go chaiyok gambatte neh ana...
Ja Na


penyanyi lagu crush yang comel menyejukkan hati yang duka lara....



comel aja bila orang bukan melayu pakai baju melayu lagi segakkalau orang melayu pakai baju melayu selalu bukan masa raya je....

~jujur pada perasaan,jujur pada hati tatkala otak membuat rumusan yang mengelirukan~
ana_anasha

2 comments:

linzays said...

sabar k.. jgn tensi2 time nk exam ni.. wish u all da best n get well soon.. selsema tu x semstinye time sjuk je.. yg penting, klu ade bacteria yg msuk dlm bdn, sistem imun pun bertindak balas tuk bunuh bakteria tu.. sakit tu sbenrnye ade baiknye gak.. tndanye sistem imunisasi badan berfungsi dgn baik.. stkt ape yg kte taw la ea..

anashahira said...

nie dah malas nk bising2 sebab xde air...
dah masuk hari ke-5 dah ni...
tpaksa bsabar je ni...
huhuhuhuhu...
neway thanx 4 ur advise....