Sunday, April 5, 2009

minggu yang sibuk.....

assalamualaikum dan salam sejahtera...
lama rasanya tak mengupdate blog nie disebabkan kesibukan hal-hal dunia...
walaupun nampak macam tak ada apa-apa minggu lepas sebab hari isnin dan selasa tak ada kelas tapi disebabkan ada test yang agak berderet memningkan kepala...
dengan assignment mass lagi...
adui ai...

minggu yang sengal bermula dengan isnin...
boleh review balik pada post di bawah.....
selepas post Peristiwa Berdarah

selasa
tiada apa-apa menarik...
cuma tiada lagi kelas...
berkira-kira nak siapkan kerja ni...
buat coursework mandarin terlebih dahulu....
mengantuk dan penat...
dapat sentuh assgnment mass sikit je...
tidur awal...

rabu
bangun pukul 5pagi...
dengan harapan kelas mandarin kansel pada hari tu kerana dikatakan elektrik bakal tak ada...
sambil-sambil menyiapkan kerja yang masih bertangguh....
tapi dah pukul 10 masih ada elektrik di UMP...
tak apalah tawakkal saja...
heat belum studi lagi...
sakit jiwa pergi ke kelas mandarin...
tapi ada peristiwa menarik berlaku...
semasa dan tatkala lagu pengyou dibuka dengan tiba-tiba sook fun berasa sangat touching dan mengalirnya air mata beliau di situ..
aku tak tau lah sama ada budak-budak K16 lain perasan tak...
tapi aku memang perasan di situ juga...
tapi bestlah juga...
balik aku terus menyelam ke atas katil kerana terlalu mengantuk dengan bangun terlalu awal tu...
aku menyambung buat mass...
aku tak sedar yang mana lebih penting..
assignment mass atau test heat...
malam ku ke pasar malam UMP..
jumpalah juga dengan muka-muka familiar...
makan dekat wakaf best juga bersama-sama rummate tersayang.....
balik sambung semula assignment mass...


aru yang menyanyi....


sook fun dan liya yang tengah readi nak menyanyi...


tatkala kami makan selepas membeli belah di pasar malam UMP
khamis
aku baru bermula mengambil kertas A4 dan siapkan 'toyol' untuk test heat..
untuk pengetahuan korang kami dibenarkan membawa sekeping kertas untuk menulis segala rumus yang ada...
berdasarkan hint yang aku dapat,tu sajalah yang aku gunakan untuk test kali itu...
kemudian ke kelas TITAS2 dengar presentation terakhir...
dan petangnya ada kelas CRE pulak....
balik saja kelas aku yang separa mengantuk ni tidur sekejap kat lantai lepas tu aku terus menyambung studi...
tepat pukul 8 aku ke blok X untuk mengambil test tersebut...
penat tak terkira...
balik aku mula berkira-kira sama ada aku berjaya atau tidak melangsaikan semua assignment mass ku ini...


test 2 heat transfer bermula

Jumaat
ada lagi 5 soalan tak dibuat...
dan selebihnya peristiwa telah dicatat dalam post peistiwa berdarah....
sambungannya...
selepas aku selesai test dengan tangan yang agak dah elok sebab pendarahan dah tiada...
darah dah mula membeku...
aku ke dataran mekanikal sebab nak join k-saintis...
of course aku nak pergi tengok acara yang dikendalikan oleh teammate aku iaitu Haidar....
mula-mula pergi dengan mazia lepas tu sebab mazia nak jaga gerai silat jadi aku berjalan-jalan bersama rummate dan nurul....
sambil berjalan mengusha orang...
hihihihihi...
dapatlah dengar konsert dari rabbani juga...
lepas tu sms 'en busy' ajak dia datang...
dia datang juga....
miss call dia masa nampak dia,dia tak sedar la pula....
lepas tu disebabkan idah nak sangat becakap dengan 'en busy' so aku pun bawa jumpa 'en busy' sambil berborak-borak...
lepas konsert rabbani idah dengan nurul sibuk nak minta autograf...
ntah kenapa aku tak berminat mungkin sebab aku jenis tak suka bersesak-sesak...
jumpa Haidar dan ucap tahniah kepada dia sebab kira berjaya juga dia anjurkan acara besar...
sekali lagi ucapan Tahniah buat teammateku...
lepas ambil gambar dan lain-lain aku pun balik...


test 2 engineering graphic

gerai rakan muda


rabbani on the way nak naik pentas

tamat persembahan....prof Jalil (dekan HEPA) dan Ust Asri dilihat oleh Afif berbaju batik biru (TYDP MPPUMP)
Sabtu
ingat nak stay-up tapi memikirkan petang ada meeting tak jadi pula....
dalam pukul 3 tidur...
set alarm untuk kejutkan idah juga...
pukul 515 kejut idah dengan cara misscall dia...
lepas tu ku sambung tidur...
lepas bangun tidur aku rasa macam tak larat satu badan...
kenapa??
aku sendiri tak ada jawapannya...
pergi meeting...
masa meeting abang Amin macam moody sikit..
adui ai...
kena buat gerak kerja pula tu...
penat berlari balik bilik ke bilik MPP semula ambil lappy...
buatlah kerja untuk essei budak-budak ni...
habis kerja kami dalam pukul 700pm...
si Ilham dah bising-bising...
kesian lak aku kat dia...
kemudian aku dengan tak mandi lagi ni janji dengan mazia nak turun makan...
aku balik bilik solat jek terus turun...
dengan tak mandi janji jumpa abang kesayangan sebab dia dah belikan sabun mandi...
masa nak order makanan dia lak dah telefon...
suruh mazia je orderkan...
jumpa dia tunjukkan lenganku...
boleh lak mengutuk...
sengalnya abang...
dia habis paper 27 aku bagaimana...
dengan prominds lagi...
pening-pening...
tapi bestnya sabun mandiku percuma...
tak payah bayar.
tak per lah nanti besday dia aku belanja dia makan lah...
makan dengan mazia...
jumpa zuu dengan izzah...
diaorang nak sangat tengok tangan yang lebam tu...
lepas tengok seram gila diaorang rasa lalu diaorang taknak derma darah...
wah jangan begitu...
dermalah darah...
ini "human error" kata 'en busy' kepadaku..
lepak kat bawah teman mazia pergi gerai dia...
lepas tu aku ke gerai CHEST sambil melepak kejap dengan zuu dan izzah...
lepas tu aku terus melangkah kaki balik...
ain skype nak datang bilik pula...
tunggu ain datang baru boleh mandi sebab bilik tak ada orang...
ain datang aku mandi, lepas mandi su pula datang bilik...
nak ambil cerita dengan nak ambil charger laptop dia...
masa sue datang apa lagi borak sakan le aku,sue dengan ain...
tapi sue dengan ain banyak borak sebabnya cerita yang dibuka pasal PLKN...
aku bukan pelatih so tak tahu apa-apa lah...
cuma mendengar..
masa tu pulak zati sms...
katanya ada benda nak tanya pasal tadi...
aduis aku ni busy nak studi mass ni....
kesian ain...
lepas tu sms daripada ilham lak suruh turun pukul 12...
aduish turun ke payung putih lagi...
kelam kabut hidup...
huhuhuhuhuhu...


aku yang hampir bengong membuat last checking untuk pertandingan esei symbion'09


berkerja seperti seorang editor...apa agaknya yang ilham buat tu ye??
Ahad
aku akan sambung post ni lain kali k...

kesimpulan untuk post ni,hariku dicuri dan keputusannya ialah aku belum berjaya menyiapkan assginment yang diberi....
aduis....
Ja Na...

~masa adalah satu yang sangat berharga bagi kita sebab itulah ramai orang cuba mencuri nya dari kita~
ana_anasha

No comments: