Thursday, April 16, 2009

ditag oleh pn norlia


assalamualaikum dan salam sejahtera...
aku ditag oleh Pn Norlia JP aku masa aku ambil Chemical Lab 2 semester lepas...
dapat award lagi...
tak sangka aku ni cute gak eik...
hihihihihi (blush)

5 perkara yg lawak + poyo + sengal + mengong + xbleh nk blah & sewaktunye dgnnya yg pernah berlaku dlm hidup anda

1. masa aku darjah 1 atau darjah 2 aku tak sure lah....
tapi masa tu pertama kali aku nak ke tandas sepanjang aku bersekolah di SKKt...
aku masuk je tandas yang berdekatan tanpa peduli apa-apa...
bila aku keluar ada cikgu lelaki kat dalam tandas tu...
lepas tu aku tengok tanda, tandas lelaki...
aduis bengongnya rasa masa tu...
nasib baik masih kanak-kanak lagi

2. masa aku form 1 aku suka bangat sama ada mamat nie...
peristiwa paling poyo sekali ialah aku leh pula main hantar surat...
kalau jumpa beliau memang tak boleh bla...
siap main dengan kawan aku "kalau kau jumpa dia 3 kali hari ni dia suka kat kau"...
dan memang jumpa dia 3 kali masa tue...
memang kelakar lah...
satu kelas budak perempuan tau aku syiok habis dengan mamat tu...
masa dia lalu kat kelas boleh diorang jerit...
so sampai budak lelaki pun tahu....
lagi aku mesti lari-lari nak jumpa dia...
dan bila dah jumpa malu-malu terutama bila bertentangan mata...
that's my first love story...

3. peristiwa ni berlaku masa form5...
aku masa tue terkejar-kejar nak balik dari kelas....
maklumlah ayahanda tercinta sedang menanti..
kelas lewat pula walaupun loceng dah berbunyi tapi cikguku tetap setia...
dalam pada nak lari nak balik sangat aku tersadung lalu terjatuh..
si BFF aku aka aniesh ada kat belakang aku...
sakan dia gelak..
siap masa tuisyen petang tu sakan cerita dengan kawan-kawan aku yang lain...
lepas tu boleh buat demo lak tu...
sengalnye perempuan...

4. peristiwa ni berlaku masa MINDS...
dekat kuatan sebab nak tunggu budak-budak 1st year nak naik bas...
aku nak tanya kat abang afiq (NYDP MPP masa tu) pasal bas lambat lagi tak sampai...
tiba-tiba tersadung kaki idah...
terjatuh kat situ juga...
tapi memang terpaksa 'cover' lah...
masa bangun senyum dan buat-buat macam tak pernah jatuh...
malu tahap 5 lah we....

5. peristiwa poyo dan sengal seterusnya berlaku masa jom heboh kuantan tahun lepas...
kejadian poyo + kelakar gila ni berlaku tatkala kami satu rummate plan nak pergi om heboh..
parking kereta dekat ECM yang masa tu baru buka...
jalan-jalan kaki ke padang MBK...
masa jalan pusing jom heboh tiyyah ajak ke satu macam booth yang cantik....
kami pun pergi lah...
sekali dengar bunyi-bunyi menakutkan....
argh tidak rupa-rupanya rumah hantu...
idah yang ala-ala penakut memikirkan 2,3 kali nak masuk....
begitu juga tiyyah...
me n yana steady state je....
akhirnya kami masuk...
dah lah tukang tiket berusaha nak kenakan aku....
silap baik r....
masa tu aku pegang tiyyah...
disebabkan terlalu gelap....
then dekat jambatan aku terpaksa lepaskan tiyyah sebab aku takut jatuh dari jambatan...
then aku perasan tiyyah semakin jauh dari aku...
masa keluar sakan kitaorang bercerita...
tiyyah yang bertambah cuak tatkala aku melepaskan tangan dari bahu beliau...
macam mana 'hantu' menganggu tiyyah dan idah...
macam mana yana jadi ketua yang best...
sampai ada pak guard tegur sebab kitaorang sakan bercerita...
tue lah pengalaman poyo paling tak boleh dilupakan sampai bila-bila....

sebenarnya banyak peristiwa kelakar plus bodoh aku dengan ramai orang...
terutama kalau silap orang lah...
menerajang orang...
jadi ah-long...
dan macam-macam lagi...
tapi nanti jadi panjang lebar post aku...
so aku berhenti di sini...
Ja Na

* mereka yang bertuah untuk ditag
nadelot -nak sangat kena tag
isyah - jangan studi jek ecah meh buat tag ni
nurul - comel ker??
mazia - baru nak join buat blog
amalina - kawanku masa matriks

~pengalaman gembira dijadi kenangan,pengalaman pahit dijadikan pengajaran~
ana_anasha

No comments: